Ana Sofia Martins Silva Freire
AuthID: R-000-1GZ
1
TÃTULO: Non-teaching staff’s perceptions of accessibility and inclusion in Portuguese higher education institutions ,
AUTORES: Eugenia Esperanza Núñez Nogueroles; Sofia Freire;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Educação e Pesquisa, VOLUME: 51
AUTORES: Eugenia Esperanza Núñez Nogueroles; Sofia Freire;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Educação e Pesquisa, VOLUME: 51
2
TÃTULO: Classroom social networks, students' peer-related social experiences and sense of belonging: The specific case of students with SEN Full Text
AUTORES: Freire, Sofia; Rocadas, Claudia; Pipa, Joana; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
AUTORES: Freire, Sofia; Rocadas, Claudia; Pipa, Joana; Aguiar, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: BRITISH EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
3
TÃTULO: CONTRIBUTOS TEÓRICOS PARA PENSAR A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NA PERSPECTIVA DA PROFISSIONALIDADE
AUTORES: Daiane PINHEIRO; Sofia FREIRE;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Formação Docente – Revista Brasileira de Pesquisa sobre Formação de Professores, VOLUME: 15, NÚMERO: 34
AUTORES: Daiane PINHEIRO; Sofia FREIRE;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Formação Docente – Revista Brasileira de Pesquisa sobre Formação de Professores, VOLUME: 15, NÚMERO: 34
4
TÃTULO: Teachers' discrete emotions: the role of anger on teachers' self-efficacy Full Text
AUTORES: de Almeida, Camila Marta; Freire, Sofia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 99
AUTORES: de Almeida, Camila Marta; Freire, Sofia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 99
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: VALIDATION OF A QUESTIONNAIRE ON INCLUSIVE EDUCATION: TEACHER AND STUDENT VERSION; [VALIDAÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO SOBRE EDUCAÇÃO INCLUSIVA: VERSÃO PARA PROFESSORES E ALUNOS]
AUTORES: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
AUTORES: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
INDEXADO EM:
Scopus

6
TÃTULO: SOCIAL PARTICIPATION AND SOCIAL SUPPORT: THE VIEWS OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
AUTORES: Freire, Sofia; Caetano, Ana Paula; Carvalho, Carolina; Mogarro, Maria Joao; Fadda, Roberta;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SISYPHUSJOURNAL OF EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Freire, Sofia; Caetano, Ana Paula; Carvalho, Carolina; Mogarro, Maria Joao; Fadda, Roberta;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SISYPHUSJOURNAL OF EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

7
TÃTULO: Curriculum conception, implementation and evaluation: An experience
AUTORES: Galvão, C; Faria, C; Freire, S; Baptista, M;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Science Education: A Global Perspective
AUTORES: Galvão, C; Faria, C; Freire, S; Baptista, M;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Science Education: A Global Perspective
8
TÃTULO: The Construction of a Reasoned Explanation of a Health Phenomenon: An analysis of competencies mobilized
AUTORES: Faria, C; Freire, S; Baptista, M; Galvao, C;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 36, NÚMERO: 9
AUTORES: Faria, C; Freire, S; Baptista, M; Galvao, C;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 36, NÚMERO: 9
9
TÃTULO: Students at risk of dropping out: How to promote their engagement with school science? Full Text
AUTORES: Cláudia Faria; Sofia Freire; Cecília Galvão; Pedro Reis; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Science Education International
AUTORES: Cláudia Faria; Sofia Freire; Cecília Galvão; Pedro Reis; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Science Education International
INDEXADO EM:
Handle

10
TÃTULO: Um olhar sobre a inclusão
AUTORES: Sofia Freire;
PUBLICAÇÃO: 2008, FONTE: Revista de Educação
AUTORES: Sofia Freire;
PUBLICAÇÃO: 2008, FONTE: Revista de Educação
INDEXADO EM:
Handle
