1
TÍTULO: Practices of Content-Based Instruction in the Voice of Foreign Language Teachers: Looking Inside an Authentic Classroom of Languages Laboratory
AUTORES: Sandra Figueiredo ; Ana Cláudia Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Pedagogy and Curriculum, VOLUME: 31, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
3
TÍTULO: Desenvolvimento do Raciocínio Matemático com base na resolução de tarefas exploratórias: um estudo com alunos do 7º ano da Educação do Campo
AUTORES: Iziane Lais Rodrigues Nunes; Márcio André Martins; Ana Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação Matemática em Revista, VOLUME: 29, NÚMERO: 84
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Ethical Concerns when Working with Mixed-Ability Groups of Children
AUTORES: Henriques, Ana; Piedade, Patricia; Rocha, Filipa; Neto, Isabel; Nicolau, Hugo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 26th International ACM SIGACCESS Conference on Computers and Accessibility (ASSETS) in PROCEEDINGS OF THE 26TH INTERNATIONAL ACM SIGACCESS CONFERENCE ON COMPUTERS AND ACCESSIBILITY, ASSETS 2024
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÍTULO: Mathematics Preservice Teachers' Perceptions Regarding ICT Use in Teaching and Learning Practices
AUTORES: Rafael Winícius Da Silva Bueno; Ana Henriques; Lorita Aparecida Veloso Galle;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Acta Scientiae, VOLUME: 25, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Conhecimento de Professores para Promover o Raciocínio Matemático: uma experiência de formação continuada
AUTORES: Márcio André Martins; Ana Cláudia Correia Batalha Henriques; Joyce Jaquelinne Caetano;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Bolema: Boletim de Educação Matemática, VOLUME: 37, NÚMERO: 77
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Mathematical reasoning in linear systems learning: a higher education exploratory teaching experiment with prospective teachers
AUTORES: Henriques, Ana; Marcio, Martins;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: AVANCES DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA, NÚMERO: 21
INDEXADO EM: WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: O TPACK DE FUTUROS PROFESSORES DE MATEMÁTICA NUMA EXPERIÊNCIA DE FORMAÇÃO - PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS' TPACK IN A CONTEXT OF A TEACHER EDUCATION EXPERIMENT
AUTORES: Luis Fabián Gutiérrez-Fallas; Ana Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa, VOLUME: 23, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Simple Protocol for Molecular Fingerprinting of Human Oral Microbiota Samples in Lab Classes  Full Text
AUTORES: Ana C Henriques; Paolo De Marco;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: JOURNAL OF MICROBIOLOGY & BIOLOGY EDUCATION, VOLUME: 19, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS
10
TÍTULO: PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS' BELIEFS AND TPACK FOR TEACHING STATISTICS
AUTORES: Ana Henriques; Luis Fabian Gutierrez Fallas;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: 11th International Conference on Technology, Education and Development (INTED) in INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
INDEXADO EM: WOS
Página 1 de 2. Total de resultados: 12.