Cecília Galvão Couto
AuthID: R-000-3KR
1
TÃTULO: Peer feedback and learning: a case study with 8th-grade Portuguese students Full Text
AUTORES: Asper, Gerson; Faria, Claudia; Serra, Paula; Galvao, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION 3-13
AUTORES: Asper, Gerson; Faria, Claudia; Serra, Paula; Galvao, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION 3-13
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


2
TÃTULO: “Green Cities:” A Panel Discussion Activity for Promoting Pre-Service Teachers’ Skills Oriented toward Environmental Education
AUTORES: Cláudia Faria; Bianor Valente; Hélia Oliveira; Cecília Galvão;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Science Education International, VOLUME: 35, NÚMERO: 4
AUTORES: Cláudia Faria; Bianor Valente; Hélia Oliveira; Cecília Galvão;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Science Education International, VOLUME: 35, NÚMERO: 4
INDEXADO EM:
Scopus

3
TÃTULO: PERCEPTIONS OF ELEMENTARY SCHOOL IN-SERVICE TEACHERS ABOUT THE CONTRIBUTION OF CITIZEN SCIENCE TO C LIMATE CHANGE EDUCATION
AUTORES: das Neves, Ana Teresa Ferreira; Boaventura, Diana; Galvao, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SISYPHUSJOURNAL OF EDUCATION, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
AUTORES: das Neves, Ana Teresa Ferreira; Boaventura, Diana; Galvao, Cecilia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SISYPHUSJOURNAL OF EDUCATION, VOLUME: 11, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Inquiry in higher education for sustainable development: crossing disciplinary knowledge boundaries
AUTORES: Cecilia Galvao; Claudia Faria; Wanda Viegas; Amelia Branco; Luis Goulao;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION
AUTORES: Cecilia Galvao; Claudia Faria; Wanda Viegas; Amelia Branco; Luis Goulao;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION
INDEXADO EM:
WOS

6
TÃTULO: Práticas de Formação Inicial de Professores: Participantes e Dinâmicas
AUTORES: Cecília Galvão; João P d Ponte; Mírian Jonis; Cláudia Faria; Isabel Chagas; Carla Kullberg; Mónica Baptista; Marcos Onofre; Maria J Martins;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Práticas de Formação Inicial de Professores: Participantes e Dinâmicas
AUTORES: Cecília Galvão; João P d Ponte; Mírian Jonis; Cláudia Faria; Isabel Chagas; Carla Kullberg; Mónica Baptista; Marcos Onofre; Maria J Martins;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Práticas de Formação Inicial de Professores: Participantes e Dinâmicas
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID

7
TÃTULO: Práticas integradas de educação formal e não-formal de ciências nos cursos de formação inicial de professores
AUTORES: Ana V Rodrigues; Cecília Galvão; Cláudia Faria; Conceição Costa; Isabel Cabrita; Isabel Chagas; Fátima Jorge; Fátima Paixão; Filomena Teixeira; Patrícia Sá; Teresa Neto; Rui Vieira; Patrícia João;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Experiências de inovação didática no ensino superior
AUTORES: Ana V Rodrigues; Cecília Galvão; Cláudia Faria; Conceição Costa; Isabel Cabrita; Isabel Chagas; Fátima Jorge; Fátima Paixão; Filomena Teixeira; Patrícia Sá; Teresa Neto; Rui Vieira; Patrícia João;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Experiências de inovação didática no ensino superior
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID

8
TÃTULO: Era uma vez... o mar. O mar como recurso educativo no 1º ciclo: o contributo do projeto iLit
AUTORES: Cláudia Faria; D.M. Boaventura; Raquel Gaspar; Elsa Guilherme; Sofia Freire; Isabel Chagas; Cecília Galvão;
PUBLICAÇÃO: 2015
AUTORES: Cláudia Faria; D.M. Boaventura; Raquel Gaspar; Elsa Guilherme; Sofia Freire; Isabel Chagas; Cecília Galvão;
PUBLICAÇÃO: 2015
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID

9
TÃTULO: The Construction of a Reasoned Explanation of a Health Phenomenon: An analysis of competencies mobilized
AUTORES: Claudia Faria; Sofia Freire; Monica Baptista; Cecilia Galvao;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 36, NÚMERO: 9
AUTORES: Claudia Faria; Sofia Freire; Monica Baptista; Cecilia Galvao;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 36, NÚMERO: 9
10
TÃTULO: Students at risk of dropping out: How to promote their engagement with school science? Full Text
AUTORES: Cláudia Faria; Sofia Freire; Cecília Galvão; Pedro Reis; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Science Education International
AUTORES: Cláudia Faria; Sofia Freire; Cecília Galvão; Pedro Reis; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Science Education International
INDEXADO EM:
Handle
