Maria Luísa da Mota Teixeira Ribeiro Trigo
AuthID: R-001-GVM
1
TÃTULO: Mapping Pilgrims’ Experience of Walking the Saint James Way Through the Lens of Self-regulation
AUTORES: Clara Vieira; Jennifer Cunha; Ana Rita Nunes; Luísa Mota Ribeiro; Pedro Rosário ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
AUTORES: Clara Vieira; Jennifer Cunha; Ana Rita Nunes; Luísa Mota Ribeiro; Pedro Rosário ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

2
TÃTULO: Tools to Persevere Towards a Challenging Goal: Lessons Learned about Grit Along the Way of St. James
AUTORES: Ana Rita Nunes; Tânia Moreira; Armanda Pereira; Cleia Zanatta; Luísa Mota Ribeiro; Pedro Rosário;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, VOLUME: 11, NÚMERO: 6
AUTORES: Ana Rita Nunes; Tânia Moreira; Armanda Pereira; Cleia Zanatta; Luísa Mota Ribeiro; Pedro Rosário;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, VOLUME: 11, NÚMERO: 6
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

3
TÃTULO: 'Caught between Dreams and Deeds': The Hope Avenue for School Success of Students with a Roma Background
AUTORES: Moreira, T; Rosário, P ; Martins, J; Silva, C; Moreira, D; Ribeiro, L;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: The Psychology of Self-Regulation
AUTORES: Moreira, T; Rosário, P ; Martins, J; Silva, C; Moreira, D; Ribeiro, L;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: The Psychology of Self-Regulation
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

4
TÃTULO: What makes learning easier and more difficult? The perspective of teenagers [O que facilita e dificulta a aprendizagem? A perspetiva de adolescentes]
AUTORES: Cunha, RS; Ribeiro, LM; Sequeira, C; de Almeida Barros, R; Cabral, L; Dias, TS;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Psicologia em Estudo, VOLUME: 25
AUTORES: Cunha, RS; Ribeiro, LM; Sequeira, C; de Almeida Barros, R; Cabral, L; Dias, TS;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Psicologia em Estudo, VOLUME: 25
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

5
TÃTULO: The right to a second chance: Lessons learned from the experience of early school leavers who returned to education [Derecho a una segunda oportunidad: Lecciones aprendidas de la experiencia de quien abandonó y regresó a la educación] [Direito a uma segunda oportunidade: Lições aprendidas da experiência de quem abandonou e regressou à escola]
AUTORES: Martins, F; Carneiro, A; Campos, L; Mota Ribeiro, L; Negrão, M; Baptista, I; Matos, R ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Pedagogia Social, NÚMERO: 36
AUTORES: Martins, F; Carneiro, A; Campos, L; Mota Ribeiro, L; Negrão, M; Baptista, I; Matos, R ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Pedagogia Social, NÚMERO: 36
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

6
TÃTULO: A aprendizagem em Territórios Educativos de Intervenção Prioritária: a visão dos alunos
AUTORES: José M Alves; Cristina Palmeirão; Luísa R Trigo; Ilídia Cabral;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Revista Portuguesa de Investigação Educacional, NÚMERO: 14
AUTORES: José M Alves; Cristina Palmeirão; Luísa R Trigo; Ilídia Cabral;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Revista Portuguesa de Investigação Educacional, NÚMERO: 14
INDEXADO EM:
Handle

7
TÃTULO: Formação pedagógica de professores do ensino superior percurso de um modelo em (re)construção
AUTORES: Ilídia Vieira; Luísa R Trigo; José Matias Alves;
PUBLICAÇÃO: 2012
AUTORES: Ilídia Vieira; Luísa R Trigo; José Matias Alves;
PUBLICAÇÃO: 2012
INDEXADO EM:
Handle

8
TÃTULO: English as a foreign language (EFL) homework diaries: Evaluating gains and constraints for selfregulated learning and achievement [Uso de diarios de tareas para casa en el inglés como lengua extranjera: evaluacion de pros y contras en el aprendizaje autorregulado y rendimiento]
AUTORES: Rosario, P ; Mourao, R; Trigo, L; Suarez, N; Fernandez, E; Tuero Herrero, E;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Psicothema, VOLUME: 23, NÚMERO: 4
AUTORES: Rosario, P ; Mourao, R; Trigo, L; Suarez, N; Fernandez, E; Tuero Herrero, E;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Psicothema, VOLUME: 23, NÚMERO: 4
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID
