Irene Maria Dias Cadime
AuthID: R-001-K2P
1
TÃTULO: Cognitive and Linguistic Development in Children and Adolescents
AUTORES: Cadime, Irene; Ribeiro, Iolanda; Lorusso, Maria Luisa;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Cadime, Irene; Ribeiro, Iolanda; Lorusso, Maria Luisa;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Teachers’ Beliefs and Practices to Support Emergent Literacy Development in Preschool Education: The Moderating Role of Continuous Training
AUTORES: Irene Cadime; Diana Alves; Sofia Mendes; Patrícia Pinto; Joana Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: International Journal of Early Childhood, VOLUME: 57, NÚMERO: 1
AUTORES: Irene Cadime; Diana Alves; Sofia Mendes; Patrícia Pinto; Joana Cruz;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: International Journal of Early Childhood, VOLUME: 57, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

3
TÃTULO: RAWS4all project: validation of a new silicone model for robotic TAPP inguinal hernia repair Full Text
AUTORES: Goncalves, Mario Rui; Morales Conde, Salvador; Reis, Sofia Gaspar; Alves, Palmira Carlos; de Matos, Jose Novo; Oliveira, Antonio; Marinho, Ricardo; Cadime, Irene; Sousa, Miguel Castelo Branco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SURGICAL ENDOSCOPY AND OTHER INTERVENTIONAL TECHNIQUES, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
AUTORES: Goncalves, Mario Rui; Morales Conde, Salvador; Reis, Sofia Gaspar; Alves, Palmira Carlos; de Matos, Jose Novo; Oliveira, Antonio; Marinho, Ricardo; Cadime, Irene; Sousa, Miguel Castelo Branco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SURGICAL ENDOSCOPY AND OTHER INTERVENTIONAL TECHNIQUES, VOLUME: 38, NÚMERO: 3
4
TÃTULO: Assessment of math abilities before school entry: a tool development
AUTORES: Cruz, Joana; Alves, Diana; Carvalho, Marisa; Mendes, Sofia Abreu; Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
AUTORES: Cruz, Joana; Alves, Diana; Carvalho, Marisa; Mendes, Sofia Abreu; Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
5
TÃTULO: Teachers' Beliefs and Practices to Support Emergent Literacy Development in Preschool Education: The Moderating Role of Continuous Training Full Text
AUTORES: Cadime, Irene; Alves, Diana; Mendes, Sofia; Pinto, Patricia; Cruz, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD
AUTORES: Cadime, Irene; Alves, Diana; Mendes, Sofia; Pinto, Patricia; Cruz, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD
6
TÃTULO: Psychological assessment in school contexts: ethical issues and practical guidelines Full Text
AUTORES: Cadime, Irene; Mendes, Sofia A.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Cadime, Irene; Mendes, Sofia A.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Does reading fluency mediate the relationship between cognitive-linguistic skills and reading comprehension? A study in European Portuguese Full Text
AUTORES: Cadime, Irene; Freitas, Tania; Martin Aragoneses, Maria Teresa; Ribeiro, Iolanda;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COGNITIVE DEVELOPMENT, VOLUME: 71
AUTORES: Cadime, Irene; Freitas, Tania; Martin Aragoneses, Maria Teresa; Ribeiro, Iolanda;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COGNITIVE DEVELOPMENT, VOLUME: 71
8
TÃTULO: Executive Functioning in Different Types of Reading Disabilities
AUTORES: Cadime, Irene; Rodrigues, Bruna; Ribeiro, Iolanda; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF INTELLIGENCE, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
AUTORES: Cadime, Irene; Rodrigues, Bruna; Ribeiro, Iolanda; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF INTELLIGENCE, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
9
TÃTULO: Living the first years in a pandemic: children's linguistic development and related factors in and out of the COVID-19 lockdowns
AUTORES: Cadime, Irene; Santos, Ana Lucia; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF CHILD LANGUAGE
AUTORES: Cadime, Irene; Santos, Ana Lucia; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF CHILD LANGUAGE
10
TÃTULO: Phonological Awareness Assessment Test (PACOF) for Pre-school Children: Evidence of Validity and Reliability. El test de evaluación de la conciencia fonológica (PACOF) para niños de preescolar: pruebas de validez y fiabilidad Full Text
AUTORES: Meira, Angela; Cadime, Irene; Viana, Fernanda Leopoldina;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PSICOLOGIA EDUCATIVA, VOLUME: 29, NÚMERO: 1
AUTORES: Meira, Angela; Cadime, Irene; Viana, Fernanda Leopoldina;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PSICOLOGIA EDUCATIVA, VOLUME: 29, NÚMERO: 1