Floriano Augusto Veiga Viseu
AuthID: R-000-58V
1
TÃTULO: University Students’ Perceptions of the B-Learning Methodology
AUTORES: Adelaide Freitas; António Jorge Neves; Floriano Viseu; Márcia Lemos-silva; Natacha Oliveira; Carolina Alves; Ana Luisa Abreu; Paula Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Participatory Educational Research, VOLUME: 12, NÚMERO: 5
AUTORES: Adelaide Freitas; António Jorge Neves; Floriano Viseu; Márcia Lemos-silva; Natacha Oliveira; Carolina Alves; Ana Luisa Abreu; Paula Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Participatory Educational Research, VOLUME: 12, NÚMERO: 5
2
TÃTULO: ONLINE ASSESSMENT IN HIGHER EDUCATION: A MATHEMATICS TEACHER'S VIEW OF STACK POTENTIALS
AUTORES: Siple, Ivanete Zuchi; Moro, Graciela; Beuter, Viviane; Mandler, Marnei; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ETD EDUCACAO TEMATICA DIGITAL, VOLUME: 26
AUTORES: Siple, Ivanete Zuchi; Moro, Graciela; Beuter, Viviane; Mandler, Marnei; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ETD EDUCACAO TEMATICA DIGITAL, VOLUME: 26
INDEXADO EM:
WOS

3
TÃTULO: Humour in Mathematics Teaching: A Study in Portugal and Spain
AUTORES: Luís Menezes; Pablo Flores; Floriano Viseu; Susana Amante; Ana Maria Costa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: The Palgrave Handbook of Humour Research, 2nd Edition, NÚMERO: 1
AUTORES: Luís Menezes; Pablo Flores; Floriano Viseu; Susana Amante; Ana Maria Costa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: The Palgrave Handbook of Humour Research, 2nd Edition, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus
Handle


4
TÃTULO: Heuristics and Usability Testing of a Project-Based Learning Online Course: A Case Study with Structural Mathematical Concepts Full Text
AUTORES: Cruz, Sara; Lencastre, Jose Alberto; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
AUTORES: Cruz, Sara; Lencastre, Jose Alberto; Viseu, Floriano;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 16, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Representations in the Learning of Sequences and Regularities by Third-Grade Portuguese Students Full Text
AUTORES: Ana Raquel Faria; Floriano Viseu; Alexandra Gomes; Ana Paula Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: International Electronic Journal of Elementary Education, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
AUTORES: Ana Raquel Faria; Floriano Viseu; Alexandra Gomes; Ana Paula Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: International Electronic Journal of Elementary Education, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef


6
TÃTULO: Perspectives of mathematics teachers about humour and its educational value [Perspectivas de Professores de Matemática sobre o Humor e o seu Valor Educacional]
AUTORES: Menezes, L; Fernandes, JA; Viseu, F; Ribeiro, A; Flores, P;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Bolema - Mathematics Education Bulletin, VOLUME: 34, NÚMERO: 66
AUTORES: Menezes, L; Fernandes, JA; Viseu, F; Ribeiro, A; Flores, P;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Bolema - Mathematics Education Bulletin, VOLUME: 34, NÚMERO: 66
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

7
TÃTULO: Reinvenção do ensino a distância: a inovação ao ritmo de cada professor
AUTORES: Helena Rocha; Isabel Oitavem; Floriano Viseu; Sónia Palha;
PUBLICAÇÃO: 2020
AUTORES: Helena Rocha; Isabel Oitavem; Floriano Viseu; Sónia Palha;
PUBLICAÇÃO: 2020
INDEXADO EM:
Handle

8
TÃTULO: Reinvenção do ensino a distância: a inovação ao ritmo de cada professor
AUTORES: Helena Rocha; Isabel Oitavem; Floriano Viseu; Sónia Palha;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Educação e Matemática, NÚMERO: 155
AUTORES: Helena Rocha; Isabel Oitavem; Floriano Viseu; Sónia Palha;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Educação e Matemática, NÚMERO: 155
INDEXADO EM:
Handle

9
TÃTULO: O conhecimento mobilizado por alunos do PROEJA em suas práticas laborais: contexto para o ensino de Matemática. Knowledge mobilized by students of the Program of Basic Education for Youngsters and Adults in their labor practices: context for the teaching of mathematics
AUTORES: Ana M L d Oliveira; Floriano Viseu;
PUBLICAÇÃO: 2020
AUTORES: Ana M L d Oliveira; Floriano Viseu;
PUBLICAÇÃO: 2020
INDEXADO EM:
Handle

10
TÃTULO: Textbooks in the Mathematics Curriculum Management: What is the role for the teacher? [Os Manuais Escolares na Gestão do Currículo de Matemática: Que papel para o professor?]
AUTORES: Viseu, F; Morgado, JC;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Bolema - Mathematics Education Bulletin, VOLUME: 32, NÚMERO: 62
AUTORES: Viseu, F; Morgado, JC;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Bolema - Mathematics Education Bulletin, VOLUME: 32, NÚMERO: 62
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID
