1
TÍTULO: Cognitive demand in Mathematics curricula for ages 6 to 12 in Spain and Portugal: a comparative analysis  Full Text
AUTORES: Laia Tugores; Ana Paula Aires ; Manuela Raposo Rivas;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Lusofona De Educacao, VOLUME: 65, NÚMERO: 65
INDEXADO EM: Scopus DataCite
2
TÍTULO: Exploring the Impact of Modern Board Game and Video Game Playing Frequency on Critical Thinking
AUTORES: Morais, Ana, A, ; null; Cruz, Gonçalo, G,; Dominguez, Caroline Elizabeth, CE,; Aires, Ana Paula, AP, ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 4th International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, TECH-EDU 2024 in Communications in Computer and Information Science, VOLUME: 2479 CCIS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Mathematical knowledge for teaching of future primary school teachers in numbers and operations: a systematic review  Full Text
AUTORES: Joaquim, A; Morais, A ; Catarino, P; Aires, AP ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE FOR TEACHING NUMBERS AND OPERATIONS: A STUDY WITH PROSPECTIVE TEACHERS
AUTORES: André Joaquim; Paula Catarino; Maria Nascimento; Ana Paula Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Millenium Journal of Education Technologies and Health, VOLUME: 2025, NÚMERO: 27
INDEXADO EM: Scopus DataCite
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Perspectives on the Pedagogical Practice of High School Teachers in the State of Amazonas and Its Implications
AUTORES: , AM; Floriano Viseu; Ana Paula Aires ; Teresa Neto;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 11th International Conference on Computational Science and Computational Intelligence, CSCI 2024 in Communications in Computer and Information Science, VOLUME: 2512 CCIS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
6
TÍTULO: The Conceptions of Future Primary Teachers About the Development of Computational Thinking Through a Card Game
AUTORES: André Joaquim; Ana Morais; Paula Maria Machado Cruz Catarino; Ana Paula Aires ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 4th International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, TECH-EDU 2024 in Communications in Computer and Information Science, VOLUME: 2481 CCIS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Using a graphic calculator to promote a preservice teacher's didactic knowledge of functions  Full Text
AUTORES: Viseu, Floriano ; Aires, Ana Paula ; Cruz, Sara;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
9
TÍTULO: Articulação entre Sequências Recursivas e teoria dos Grupos Finitos. o caso da Sequência de Padovan
AUTORES: Renata Teófilo de Sousa; Renata Passos Machado Vieira; Francisco Régis Vieira Alves; Ana Paula Florêncio Aires ; Paula Maria Machado Cruz Catarino ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Paranaense de Educação Matemática, VOLUME: 13, NÚMERO: 31
INDEXADO EM: CrossRef Unpaywall
10
TÍTULO: Future Teachers' Perceptions towards Incorporating Board Games to Teach Mathematical Skills in History Classes  Full Text
AUTORES: Morais, Ana ; Sousa, Helder; Aires, Ana Paula ; Cravino, Jose ; Lopes, J. Bernardino;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, VOLUME: 17, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: WOS CrossRef Unpaywall
Página 1 de 8. Total de resultados: 73.