Carla Ferreira Malafaia de Almeida
AuthID: R-001-PAZ
1
TÃTULO: Intersectionality in youth climate activism as educational practice: political, pragmatic, and pedagogical dimensions
AUTORES: Garcia, Ana; Rebelo, Dora; Diogenes Lima, Juliana; Fernandes Jesus, Maria; Malafaia, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
AUTORES: Garcia, Ana; Rebelo, Dora; Diogenes Lima, Juliana; Fernandes Jesus, Maria; Malafaia, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


2
TÃTULO: Visual bodies, ritualised performances: an offline-online analysis of Extinction Rebellion's protests in Finland and Portugal Full Text
AUTORES: Malafaia, Carla; Kettunen, Jenni; Luhtakallio, Eeva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: VISUAL STUDIES
AUTORES: Malafaia, Carla; Kettunen, Jenni; Luhtakallio, Eeva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: VISUAL STUDIES
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


3
TÃTULO: Which Dimensions Are Related to Populist Attitudes: An Educational View Based on a Systematic Literature Review
AUTORES: Soares, Ricardo; Malafaia, Carla; Ferreira, Pedro D. ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SOCIETIES, VOLUME: 14, NÚMERO: 9
AUTORES: Soares, Ricardo; Malafaia, Carla; Ferreira, Pedro D. ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SOCIETIES, VOLUME: 14, NÚMERO: 9
4
TÃTULO: Collaborative climate labs: A youth-led methodology for co-creating community responses to climate change Full Text
AUTORES: Malafaia, Carla; Diogenes Lima, Juliana; Pereira, Bruna; Macedo, Eunice; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN EDUCATION
AUTORES: Malafaia, Carla; Diogenes Lima, Juliana; Pereira, Bruna; Macedo, Eunice; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN EDUCATION
5
TÃTULO: Prioritising communities: barriers to climate activism and political imagination among minoritised youth groups Full Text
AUTORES: Rebelo, Dora; Garcia, Ana Dias; Santos, Tania R.; Carvalho, Anabela; Malafaia, Carla; Fernandes Jesus, Maria;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF YOUTH STUDIES
AUTORES: Rebelo, Dora; Garcia, Ana Dias; Santos, Tania R.; Carvalho, Anabela; Malafaia, Carla; Fernandes Jesus, Maria;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF YOUTH STUDIES
6
TÃTULO: Becoming activists: how young athletes use visual tools for civic action and meaning-making within participatory research
AUTORES: Vieira, Daniel; Dias, Teresa Silva; Sampaio, Marta; Pais, Sofia Castanheira; Ribeiro, Norberto; Nada, Cosmin; Malafaia, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN POLITICAL SCIENCE, VOLUME: 6
AUTORES: Vieira, Daniel; Dias, Teresa Silva; Sampaio, Marta; Pais, Sofia Castanheira; Ribeiro, Norberto; Nada, Cosmin; Malafaia, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN POLITICAL SCIENCE, VOLUME: 6
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


7
TÃTULO: Educating for participatory active citizenship: an example from the ecological activist field Full Text
AUTORES: Cruz, Joana P.; Malafaia, Carla; Silva, Jose Eduardo; Rovisco, Maria; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ENVIRONMENT DEVELOPMENT AND SUSTAINABILITY
AUTORES: Cruz, Joana P.; Malafaia, Carla; Silva, Jose Eduardo; Rovisco, Maria; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ENVIRONMENT DEVELOPMENT AND SUSTAINABILITY
8
TÃTULO: Making a deal with the devil? Portuguese and Finnish activists' everyday negotiations on the value of social media Full Text
AUTORES: Malafaia, Carla; Meriluoto, Taina;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SOCIAL MOVEMENT STUDIES
AUTORES: Malafaia, Carla; Meriluoto, Taina;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SOCIAL MOVEMENT STUDIES
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


9
TÃTULO: Lowering the voting age to 16: Young people making a case for political education in fostering voting competencies
AUTORES: Ribeiro, Norberto; Malafaia, Carla; Ferreir, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION CITIZENSHIP AND SOCIAL JUSTICE
AUTORES: Ribeiro, Norberto; Malafaia, Carla; Ferreir, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDUCATION CITIZENSHIP AND SOCIAL JUSTICE
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: 'Missing school isn't the end of the world (actually, it might prevent it)': climate activists resisting adult power, repurposing privileges and reframing education
AUTORES: Malafaia, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ETHNOGRAPHY AND EDUCATION
AUTORES: Malafaia, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ETHNOGRAPHY AND EDUCATION
INDEXADO EM:
Scopus
WOS

