1
TÍTULO: Lesson study enhancing pre-service teachers' learning in STEM education
AUTORES: Baptista, Monica; Conceicao, Teresa; Filipe, Josina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Self-Regulation and Teacher Feedback in Problem-Based Learning on the Water Hardness
AUTORES: Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Students' Learning for Action Through Inquiry-Based Science Education on a Local Environmental Problem  Full Text
AUTORES: Baptista, Monica; Pinho, Ana Sofia; Alves, Ana Rita;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 17, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Teacher Professional Development in Integrated STEAM Education: A Study on Its Contribution to the Development of the PCK of Physics Teachers
AUTORES: Martins, Iva; Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Integrated STEAM Education for Students' Creativity Development
AUTORES: Filipe, Josina; Baptista, Monica; Conceicao, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Validation of a learning progression for sound propagation in air
AUTORES: João Paulo Costa; Mónica Baptista; Amanda Amantes; Teresa Conceição;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Students' images of STEM professionals: a study in the Portuguese context
AUTORES: Martins, I; Baptista, M; Reis, P;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION 3-13, VOLUME: 51, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 6
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Equity in teaching science during times of crisis: a study with Portuguese science teachers
AUTORES: Baptista, Monica; Costa, Estela; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 18, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Effect of a STEM approach on students' cognitive structures about electrical circuits
AUTORES: Baptista, Monica; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF STEM EDUCATION, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 3
NO MEU: ORCID
Página 1 de 10. Total de resultados: 91.