Mónica Luísa Mendes Baptista
AuthID: R-000-RJ6
1
TÃTULO: Lesson study enhancing pre-service teachers' learning in STEM education
AUTORES: Baptista, Monica; Conceicao, Teresa; Filipe, Josina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
AUTORES: Baptista, Monica; Conceicao, Teresa; Filipe, Josina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
2
TÃTULO: Self-Regulation and Teacher Feedback in Problem-Based Learning on the Water Hardness
AUTORES: Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
AUTORES: Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: Students' Learning for Action Through Inquiry-Based Science Education on a Local Environmental Problem Full Text
AUTORES: Baptista, Monica; Pinho, Ana Sofia; Alves, Ana Rita;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 17, NÚMERO: 9
AUTORES: Baptista, Monica; Pinho, Ana Sofia; Alves, Ana Rita;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 17, NÚMERO: 9
4
TÃTULO: Didactic Knowledge of Physics Teacher's in Lesson Study
AUTORES: Tomkelski, Mauri Luis; Richit, Adriana; Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, VOLUME: 41
AUTORES: Tomkelski, Mauri Luis; Richit, Adriana; Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, VOLUME: 41
5
TÃTULO: Conhecimento Didático de Professores de Física num Estudo de Aula
AUTORES: Mauri Luís Tomkelski; Adriana Richit; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Educar em Revista, VOLUME: 41
AUTORES: Mauri Luís Tomkelski; Adriana Richit; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Educar em Revista, VOLUME: 41
6
TÃTULO: Integrated STEAM Education for Students' Creativity Development
AUTORES: Filipe, Josina; Baptista, Monica; Conceicao, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 6
AUTORES: Filipe, Josina; Baptista, Monica; Conceicao, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 6
7
TÃTULO: Validation of a learning progression for sound propagation in air
AUTORES: João Paulo Costa; Mónica Baptista; Amanda Amantes; Teresa Conceição;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 7
AUTORES: João Paulo Costa; Mónica Baptista; Amanda Amantes; Teresa Conceição;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 7
8
TÃTULO: Investigating the Impact of STEM Inquiry-Based Learning Activities on Secondary School Student's STEM Career Interests: A Gender-Based Analysis Using the Social Cognitive Career Framework
AUTORES: Ribeirinha, Teresa; Baptista, Monica; Correia, Marisa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
AUTORES: Ribeirinha, Teresa; Baptista, Monica; Correia, Marisa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
9
TÃTULO: Science Teachers’ Practices During the Pandemic in Portugal; [Prakse učiteljev naravoslovja med pandemijo na Portugalskem]
AUTORES: Mónica Baptista; Estela Costa; Iva Martins;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Center for Educational Policy Studies Journal, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
AUTORES: Mónica Baptista; Estela Costa; Iva Martins;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Center for Educational Policy Studies Journal, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus

10
TÃTULO: UIDEF Research syntheses : 2020-2023
AUTORES: Mónica Baptista; Pedro Reis; Sofia Freire ; Luís Tinoca ; João P d Ponte; Mariana G Alves; Luís M Carvalho ; Natália Alves;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: UIDEF Research Syntheses: 2020-2023
AUTORES: Mónica Baptista; Pedro Reis; Sofia Freire ; Luís Tinoca ; João P d Ponte; Mariana G Alves; Luís M Carvalho ; Natália Alves;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: UIDEF Research Syntheses: 2020-2023
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID
