Mónica Luísa Mendes Baptista
AuthID: R-000-RJ6
1
TÃTULO: Lesson study enhancing pre-service teachers' learning in STEM education
AUTORES: Baptista, Monica; Conceicao, Teresa; Filipe, Josina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
AUTORES: Baptista, Monica; Conceicao, Teresa; Filipe, Josina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
2
TÃTULO: Self-Regulation and Teacher Feedback in Problem-Based Learning on the Water Hardness
AUTORES: Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
AUTORES: Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: Students' Learning for Action Through Inquiry-Based Science Education on a Local Environmental Problem Full Text
AUTORES: Baptista, Monica; Pinho, Ana Sofia; Alves, Ana Rita;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 17, NÚMERO: 9
AUTORES: Baptista, Monica; Pinho, Ana Sofia; Alves, Ana Rita;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 17, NÚMERO: 9
4
TÃTULO: Teacher Professional Development in Integrated STEAM Education: A Study on Its Contribution to the Development of the PCK of Physics Teachers
AUTORES: Martins, Iva; Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
AUTORES: Martins, Iva; Baptista, Monica;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
5
TÃTULO: Integrated STEAM Education for Students' Creativity Development
AUTORES: Filipe, Josina; Baptista, Monica; Conceicao, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 6
AUTORES: Filipe, Josina; Baptista, Monica; Conceicao, Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 6
6
TÃTULO: Validation of a learning progression for sound propagation in air
AUTORES: João Paulo Costa; Mónica Baptista; Amanda Amantes; Teresa Conceição;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 7
AUTORES: João Paulo Costa; Mónica Baptista; Amanda Amantes; Teresa Conceição;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 7
7
TÃTULO: Investigating the Impact of STEM Inquiry-Based Learning Activities on Secondary School Student's STEM Career Interests: A Gender-Based Analysis Using the Social Cognitive Career Framework
AUTORES: Ribeirinha, Teresa; Baptista, Monica; Correia, Marisa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
AUTORES: Ribeirinha, Teresa; Baptista, Monica; Correia, Marisa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 10
8
TÃTULO: Students' images of STEM professionals: a study in the Portuguese context
AUTORES: Martins, I; Baptista, M; Reis, P;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION 3-13, VOLUME: 51, NÚMERO: 1
AUTORES: Martins, I; Baptista, M; Reis, P;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION 3-13, VOLUME: 51, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Equity in teaching science during times of crisis: a study with Portuguese science teachers
AUTORES: Baptista, Monica; Costa, Estela; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 18, NÚMERO: 3
AUTORES: Baptista, Monica; Costa, Estela; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 18, NÚMERO: 3
10
TÃTULO: Effect of a STEM approach on students' cognitive structures about electrical circuits
AUTORES: Baptista, Monica; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF STEM EDUCATION, VOLUME: 10, NÚMERO: 1
AUTORES: Baptista, Monica; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF STEM EDUCATION, VOLUME: 10, NÚMERO: 1