Leandro Silva Almeida
AuthID: R-000-92P
1
TÃTULO: Career intervention effectiveness and motivation: blended and distance modalities comparison
AUTORES: Sílvia Monteiro; Filipa Seabra; Sandra Santos; Leandro S Almeida; Ana Tomás de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Sílvia Monteiro; Filipa Seabra; Sandra Santos; Leandro S Almeida; Ana Tomás de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Estratégias de aprendizagem, desempenho acadêmico e áreas de conhecimento: Análise com estudantes universitários - Learning strategies, academic performance, and knowledge areas: Analysis with university students
AUTORES: Bruna Casiraghi; Evely Boruchovitch; Leandro da Silva Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Contexto & Educação, VOLUME: 40, NÚMERO: 122
AUTORES: Bruna Casiraghi; Evely Boruchovitch; Leandro da Silva Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Contexto & Educação, VOLUME: 40, NÚMERO: 122
3
TÃTULO: Versión corta del cuestionario de habilidades y competencia emocional para profesores - Brief version of the emotional competence and abilities questionnaire for teachers - Versão curta do questionário de capacidades e competência emocional para professores
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio A Lourenço; Pedro Amaro; Leandro S Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Ciencias Psicológicas
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio A Lourenço; Pedro Amaro; Leandro S Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Ciencias Psicológicas
4
TÃTULO: Academic success, engagement and self-efficacy of first-year university students: personal variables and first-semester performance; [Éxito académico, compromiso y autoeficacia de los estudiantes universitarios de primer año: variables personales y desempeño del primer semestre.]
AUTORES: Joana Casanova; Sinval; Leandro Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Anales de Psicologia, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
AUTORES: Joana Casanova; Sinval; Leandro Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Anales de Psicologia, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

5
TÃTULO: Academic success, engagement and self-efficacy of first-year university students: personal variables and first-semester performance Full Text
AUTORES: Casanova, Joana R.; Sinval; Almeida, Leandro S.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ANALES DE PSICOLOGIA, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
AUTORES: Casanova, Joana R.; Sinval; Almeida, Leandro S.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ANALES DE PSICOLOGIA, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Internal structure and invariance analysis of the EAGrit-LP-R scale for Grit assessment
AUTORES: Noronha, Ana Paula Porto; Almeida, Leandro S.; Reppold, Caroline T.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF TESTING, VOLUME: 24, NÚMERO: 2
AUTORES: Noronha, Ana Paula Porto; Almeida, Leandro S.; Reppold, Caroline T.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF TESTING, VOLUME: 24, NÚMERO: 2
7
TÃTULO: Construct validity of the sensory integration infant routines questionnaire (SIIRQ)
AUTORES: Lucas, Catia Couco; Pereira, Ana Paula da Silva; Almeida, Leandro da Silva; Beaudry Bellefeuille, Isabelle;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EARLY YEARS
AUTORES: Lucas, Catia Couco; Pereira, Ana Paula da Silva; Almeida, Leandro da Silva; Beaudry Bellefeuille, Isabelle;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EARLY YEARS
8
TÃTULO: Avaliação da comunicação expressiva em crianças em idades precoces com o Early Communication Indicator-Portugal
AUTORES: Sandra Cristina Araújo Ferreira; Anabela Cruz-Santos; Leandro Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
AUTORES: Sandra Cristina Araújo Ferreira; Anabela Cruz-Santos; Leandro Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Mature Working Student Parents Navigating Multiple Roles: A Qualitative Analysis
AUTORES: Andrade, Claudia; Fernandes, Joana Lobo; Almeida, Leandro S.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
AUTORES: Andrade, Claudia; Fernandes, Joana Lobo; Almeida, Leandro S.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 7
10
TÃTULO: INDICADORES DO SUCESSO ACADÊMICO NA EDUCAÇÃO SUPERIOR: ANÁLISE SEGUNDO NATUREZA DOS CURSOS
AUTORES: Rebeca Vinagre Farias; Valdiney Veloso Gouveia; Leandro da Silva Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Psicologia Escolar e Educacional, VOLUME: 28
AUTORES: Rebeca Vinagre Farias; Valdiney Veloso Gouveia; Leandro da Silva Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Psicologia Escolar e Educacional, VOLUME: 28