Maria Amélia da Costa Lopes
AuthID: R-000-AHV
1
TÃTULO: The interrupted journey: factors and processes related to withdrawal, re-enrolment and dropout from doctoral education Full Text
AUTORES: Alves, Patricia ; Lopes, Amelia; Cruz Correia, Ricardo ; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 88, NÚMERO: 1
AUTORES: Alves, Patricia ; Lopes, Amelia; Cruz Correia, Ricardo ; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: HIGHER EDUCATION, VOLUME: 88, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Academic identities and higher education change: reviewing the evidence Full Text
AUTORES: Marques, Raquel M. G.; Lopes, Amelia; António Magalhães;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 66, NÚMERO: 2
AUTORES: Marques, Raquel M. G.; Lopes, Amelia; António Magalhães;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 66, NÚMERO: 2
3
TÃTULO: Fostering humanization in education: a scoping review on mindfulness and teacher education
AUTORES: Soares, Filipa; Lopes, Amelia; Serrao, Carla; Ferreira, Elisabete;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
AUTORES: Soares, Filipa; Lopes, Amelia; Serrao, Carla; Ferreira, Elisabete;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
4
TÃTULO: Predictors of emotional engagement in doctoral education Full Text
AUTORES: Alves, Patricia; Lopes, A.; Cruz Correia, R. ; Menezes, I.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN HIGHER EDUCATION
AUTORES: Alves, Patricia; Lopes, A.; Cruz Correia, R. ; Menezes, I.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN HIGHER EDUCATION
5
TÃTULO: Formação de professores: Construindo uma agenda para o século XXI
AUTORES: Anja Swennen; Carlinda Leite; Amélia Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação, Sociedade & Culturas, NÚMERO: 67
AUTORES: Anja Swennen; Carlinda Leite; Amélia Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação, Sociedade & Culturas, NÚMERO: 67
6
TÃTULO: Precisamos de cuidar de quem cuida:. Estudo das identidades profissionais de educadoras de infância de bebés
AUTORES: Bárbara Tadeu; Amélia Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação, Sociedade & Culturas, NÚMERO: 68
AUTORES: Bárbara Tadeu; Amélia Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educação, Sociedade & Culturas, NÚMERO: 68
7
TÃTULO: Identities of Teacher Educators in Higher Education: A Literature Review [Identidades dos formadores de professores no ensino superior: uma revisão de literatura] [Identidades de los formadores de docentes en la educación superior: revisión bibliográfica]
AUTORES: Dotta, LT; Lopes, A;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Colombiana de Educacion, NÚMERO: 88
AUTORES: Dotta, LT; Lopes, A;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Colombiana de Educacion, NÚMERO: 88
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
8
TÃTULO: Teacher professionalism towards transformative education: insights from a literature review
AUTORES: Lopes, Amelia; Folque, Assuncao; Marta, Margarida; de Sousa, Rita Tavares;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN EDUCATION
AUTORES: Lopes, Amelia; Folque, Assuncao; Marta, Margarida; de Sousa, Rita Tavares;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN EDUCATION
9
TÃTULO: Postgraduate Research as a Vehicle for (Trans)forming Teachers’ Professional Development: Opportunities and Challenges
AUTORES: Marta Kowalczuk Walędziak; Amélia Lopes; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: The Palgrave Handbook of Teacher Education Research: Volume 1,2, VOLUME: 1
AUTORES: Marta Kowalczuk Walędziak; Amélia Lopes; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: The Palgrave Handbook of Teacher Education Research: Volume 1,2, VOLUME: 1
10
TÃTULO: The value of doctoral education in the intersection of the multiple purposes of higher education
AUTORES: Alves, Patricia; Lopes, Amelia; Cruz Correia, Ricardo ; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
AUTORES: Alves, Patricia; Lopes, Amelia; Cruz Correia, Ricardo ; Menezes, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL