1
TÍTULO: Teachers' concerns and teaching experience during the pandemic and beyond: implications for research, policy and practice
AUTORES: Santos, DA; Vieira, Diana Aguiar; Flores, Maria Assuncao; Machado, Eusebio Andre; Fernandes, Eva;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: COGENT EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÍTULO: From teacher surplus to teacher shortage and its effects on teacher education: the Portuguese case  Full Text
AUTORES: Maria Assunção Flores; Hélia Oliveira; João Pedro da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: European Journal of Teacher Education, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus
3
TÍTULO: How Personal, Professional and Contextual Factors Influence Portuguese Principals' Leadership Practices  Full Text
AUTORES: Flores, M. A.; Day, C.; Gu, Q.; Cadime, I.; Machado, E. A.; Fernandes, E. L.; Ferreira, F. I.;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: LEADERSHIP AND POLICY IN SCHOOLS
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Enhancing the teaching profession through quality teacher education: policy and practice in times of teacher shortage  Full Text
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Imig, David;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING
INDEXADO EM: Scopus WOS
6
TÍTULO: Multinational Policy Analyses: Third Time Around
AUTORES: Maria Assunção Flores; Darlene Ciuffetelli Parker; Maria Inês Marcondes; Cheryl Craig;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Advances in Research on Teaching, VOLUME: 42, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus
7
TÍTULO: Tribute to Geert Kelchtermans
AUTORES: Maria Assunção Flores; Lily Orland Barak;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Advances in Research on Teaching, VOLUME: 42
INDEXADO EM: Scopus
8
TÍTULO: Understanding the meaning of teacher education: the voice of the stakeholders  Full Text
AUTORES: Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 45, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus WOS
9
TÍTULO: CRITICAL ACTION RESEARCH IN THE DEVELOPMENT OF CONTINUING TRAINING POLICIES FOR EDUCATION PROFESSIONALS
AUTORES: de Almeida, ML; Queiroz, RC; Flores, MA; Pereira, DAR;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA IBERO-AMERICANA DE ESTUDOS EM EDUCACAO, VOLUME: 16
INDEXADO EM: WOS
10
TÍTULO: The multidimensionality of teacher professional learning: context, content and change  Full Text
AUTORES: Flores, MA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 44, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: WOS
Página 1 de 2. Total de resultados: 18.