Maria Assuncao Flores Fernandes
AuthID: R-000-AMA
1
TÃTULO: Looking at assessment through critical incidents written by preservice teachers: a study conducted in Portugal Full Text
AUTORES: Pereira, Diana; Fernandes, Eva; Lutovac, Sonja; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE
AUTORES: Pereira, Diana; Fernandes, Eva; Lutovac, Sonja; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE
2
TÃTULO: From teacher surplus to teacher shortage and its effects on teacher education: the Portuguese case Full Text
AUTORES: Maria Assunção Flores; Hélia Oliveira; João Pedro da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: European Journal of Teacher Education, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria Assunção Flores; Hélia Oliveira; João Pedro da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: European Journal of Teacher Education, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

3
TÃTULO: Formação contínua de professores: marcos legais e perspectivas no Brasil e em Portugal - Continuous teacher training: legal milestones and perspectives in Brazil and Portugal - Formación continua docente: marcos legales y perspectivas en Brasil y Portugal
AUTORES: Maria das Graças Chagas de Arruda Nascimento; Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Educação e Políticas em Debate
AUTORES: Maria das Graças Chagas de Arruda Nascimento; Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Educação e Políticas em Debate
4
TÃTULO: Critical incidents as a strategy to enhance student teachers' reflection about practice through immersive learning
AUTORES: Mena, Juanjo; Flores, Maria Assuncao; Fernandes, Eva; Estrada Molina, Odiel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
AUTORES: Mena, Juanjo; Flores, Maria Assuncao; Fernandes, Eva; Estrada Molina, Odiel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
5
TÃTULO: Online learning, perceived difficulty and the role of feedback in COVID-19 times
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Simao, Ana Margarida Veiga; Ferreira, Paula Costa; Pereira, Diana; Barros, Alexandra; Flores, Paulo; Fernandes, Eva Lopes; Costa, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN POST-COMPULSORY EDUCATION, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Simao, Ana Margarida Veiga; Ferreira, Paula Costa; Pereira, Diana; Barros, Alexandra; Flores, Paulo; Fernandes, Eva Lopes; Costa, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN POST-COMPULSORY EDUCATION, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: Students' perceptions about school achievement amid disruptive times Full Text
AUTORES: Orlanda Tavares ; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Lopes; Ferreira, Fernando Ilidio; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PREVENTING SCHOOL FAILURE
AUTORES: Orlanda Tavares ; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Lopes; Ferreira, Fernando Ilidio; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PREVENTING SCHOOL FAILURE
7
TÃTULO: Indução e desenvolvimento profissional de professores: desafios e possibilidades - Teacher induction and professional development: challenges and possibilities - Inducción y desarrollo profesional de docentes: desafíos y posibilidades Full Text
AUTORES: Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Eletrônica de Educação, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Eletrônica de Educação, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: From teacher surplus to teacher shortage and its effects on teacher education: the Portuguese case Full Text
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Oliveira, Helia; da Ponte, Joao Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Oliveira, Helia; da Ponte, Joao Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
9
TÃTULO: Editorial - Celebrating 50 years of the Carnation Revolution: Childhood, freedom and democracy
AUTORES: Maria João Antunes; Fernando Ilídio Ferreira; Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Child Studies, NÚMERO: 5
AUTORES: Maria João Antunes; Fernando Ilídio Ferreira; Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Child Studies, NÚMERO: 5
10
TÃTULO: Teacher education in times of crisis: enhancing or deprofessionalising the teaching profession?
AUTORES: Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 46, NÚMERO: 2
AUTORES: Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, VOLUME: 46, NÚMERO: 2