Maria Assuncao Flores Fernandes
AuthID: R-000-AMA
1
TÃTULO:  Teachers' concerns and teaching experience during the pandemic and beyond: implications for research, policy and practice
AUTORES: Santos, DA; Vieira, Diana Aguiar; Flores, Maria Assuncao; Machado, Eusebio Andre; Fernandes, Eva;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: COGENT EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Santos, DA; Vieira, Diana Aguiar; Flores, Maria Assuncao; Machado, Eusebio Andre; Fernandes, Eva;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: COGENT EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:  Scopus
 Scopus  WOS
 WOS
 Scopus
 Scopus  WOS
 WOS2
TÃTULO:  Looking at assessment through critical incidents written by preservice teachers: a study conducted in Portugal  Full Text
AUTORES: Santos, DA; Fernandes, Eva; Lutovac, Sonja; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE
AUTORES: Santos, DA; Fernandes, Eva; Lutovac, Sonja; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE
3
TÃTULO:  From teacher surplus to teacher shortage and its effects on teacher education: the Portuguese case  Full Text
AUTORES: Maria Assunção Flores; Hélia Oliveira; João Pedro da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: European Journal of Teacher Education, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria Assunção Flores; Hélia Oliveira; João Pedro da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: European Journal of Teacher Education, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:  Scopus
 Scopus
 Scopus
 Scopus4
TÃTULO:  Formação contínua de professores:  marcos legais e perspectivas no Brasil e em Portugal - Continuous teacher training:  legal milestones and perspectives in Brazil and Portugal - Formación continua docente:  marcos legales y perspectivas en Brasil y Portugal
AUTORES: Maria das Graças Chagas de Arruda Nascimento; Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Educação e Políticas em Debate
AUTORES: Maria das Graças Chagas de Arruda Nascimento; Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Educação e Políticas em Debate
5
TÃTULO:  Critical incidents as a strategy to enhance student teachers' reflection about practice through immersive learning
AUTORES: Mena, Juanjo; Flores, Maria Assuncao; Fernandes, Eva; Estrada Molina, Odiel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
AUTORES: Mena, Juanjo; Flores, Maria Assuncao; Fernandes, Eva; Estrada Molina, Odiel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REFLECTIVE PRACTICE, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
6
TÃTULO:  Online learning, perceived difficulty and the role of feedback in COVID-19 times
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Simao, Ana Margarida Veiga; Ferreira, Paula Costa; Pereira, Diana; Barros, Alexandra; Flores, Paulo; Fernandes, Eva Lopes; Costa, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN POST-COMPULSORY EDUCATION, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Simao, Ana Margarida Veiga; Ferreira, Paula Costa; Pereira, Diana; Barros, Alexandra; Flores, Paulo; Fernandes, Eva Lopes; Costa, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RESEARCH IN POST-COMPULSORY EDUCATION, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
7
TÃTULO:  Students' perceptions about school achievement amid disruptive times  Full Text
AUTORES: Orlanda Tavares ; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Lopes; Ferreira, Fernando Ilidio; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PREVENTING SCHOOL FAILURE
AUTORES: Orlanda Tavares ; Pereira, Diana; Fernandes, Eva Lopes; Ferreira, Fernando Ilidio; Flores, Maria Assuncao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: PREVENTING SCHOOL FAILURE
8
TÃTULO:  Indução e desenvolvimento profissional de professores: desafios e possibilidades - Teacher induction and professional development: challenges and possibilities - Inducción y desarrollo profesional de docentes: desafíos y posibilidades  Full Text
AUTORES: Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Eletrônica de Educação, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Eletrônica de Educação, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
9
TÃTULO:  From teacher surplus to teacher shortage and its effects on teacher education: the Portuguese case  Full Text
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Oliveira, Helia; da Ponte, Joao Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
AUTORES: Flores, Maria Assuncao; Oliveira, Helia; da Ponte, Joao Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
10
TÃTULO:  Editorial - Celebrating 50 years of the Carnation Revolution: Childhood, freedom and democracy
AUTORES: Maria João Antunes; Fernando Ilídio Ferreira; Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Child Studies, NÚMERO: 5
AUTORES: Maria João Antunes; Fernando Ilídio Ferreira; Assunção Flores;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Child Studies, NÚMERO: 5
 
  
  
 