Helena Cristina Oitavem Fonseca da Rocha
AuthID: R-001-JQH
1
TÃTULO: Teachers' knowledge and technology in the teaching of functions: A view from Portugal and Brazil
AUTORES: Viseu, Floriano ; Rocha, Helena; Menezes, Sandra;
PUBLICAÇÃO: 2026, FONTE: JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR, VOLUME: 81
AUTORES: Viseu, Floriano ; Rocha, Helena; Menezes, Sandra;
PUBLICAÇÃO: 2026, FONTE: JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR, VOLUME: 81
2
TÃTULO: Knowledge to teach mathematics with technology: the Global Model Full Text
AUTORES: Rocha, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
AUTORES: Rocha, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
3
TÃTULO: Challenges and potential in implementing STE(A)M in teachers' practices: a systematic review Full Text
AUTORES: Teixeira, Patricia Bertolo; Rocha, Helena; Martins, Cristina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
AUTORES: Teixeira, Patricia Bertolo; Rocha, Helena; Martins, Cristina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
4
TÃTULO: Generative AI in mathematics education: pre-service teachers' knowledge and implications for their professional development Full Text
AUTORES: Bernardi, Maria Lucia; Capone, Roberto; Faggiano, Eleonora; Rocha, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
AUTORES: Bernardi, Maria Lucia; Capone, Roberto; Faggiano, Eleonora; Rocha, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
5
TÃTULO: The Role of Professional Knowledge in Teachers' Responses to Technological Hiccups in Mathematics and Physics Classrooms Full Text
AUTORES: Botelho, Maria do Carmo; Coelho, Tania; Rocha, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS
AUTORES: Botelho, Maria do Carmo; Coelho, Tania; Rocha, Helena;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS
6
TÃTULO: Problem-solving and mathematical competence: A look to the relation during the study of Linear Programming
AUTORES: Rocha, Helena; Babo, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: THINKING SKILLS AND CREATIVITY, VOLUME: 51
AUTORES: Rocha, Helena; Babo, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: THINKING SKILLS AND CREATIVITY, VOLUME: 51
7
TÃTULO: Problem-solving in a real-life context: An approach during the learning of inequalities
AUTORES: Helena Rocha; Floriano Viseu ; Sara Matos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Helena Rocha; Floriano Viseu ; Sara Matos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Policies and Implementations for Technology Integration in Mathematics Education: Perspectives from Around the World
AUTORES: Ana Isabel Sacristán; Eleonora Faggiano; Marisol Santacruz Rodríguez; Helena Rocha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer International Handbooks of Education, VOLUME: Part F3098
AUTORES: Ana Isabel Sacristán; Eleonora Faggiano; Marisol Santacruz Rodríguez; Helena Rocha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Springer International Handbooks of Education, VOLUME: Part F3098
9
TÃTULO: The Professional Knowledge of the Teacher in Mobilizing Different Representations with Different Technologies; [O conhecimento profissional do professor na mobilização de diferentes representações com diferentes tecnologias]
AUTORES: Maria Do Carmo Botelho; Helena Rocha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, VOLUME: 2024, NÚMERO: E71
AUTORES: Maria Do Carmo Botelho; Helena Rocha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, VOLUME: 2024, NÚMERO: E71
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
10
TÃTULO: Interdisciplinary professional knowledge: divergences and convergences of two models; [Conhecimento profissional interdisciplinar: divergências e convergências de dois modelos]
AUTORES: Tânia Coelho; Helena Rocha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, VOLUME: 2024, NÚMERO: E71
AUTORES: Tânia Coelho; Helena Rocha;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, VOLUME: 2024, NÚMERO: E71
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID