Abílio Afonso Lourenço
AuthID: R-00J-053
1
TÃTULO: Approaches and Conceptions of Teaching and Learning: Towards the School of Excellence
AUTORES: Lourenco, Abilio A.; Valente, S. ; Dominguez lara, Sergio; Fulano, Celso;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: TEORIA DE LA EDUCACION, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Lourenco, Abilio A.; Valente, S. ; Dominguez lara, Sergio; Fulano, Celso;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: TEORIA DE LA EDUCACION, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Versión corta del cuestionario de habilidades y competencia emocional para profesores - Brief version of the emotional competence and abilities questionnaire for teachers - Versão curta do questionário de capacidades e competência emocional para professores
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio A Lourenço; Pedro Amaro; Leandro S Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Ciencias Psicológicas
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio A Lourenço; Pedro Amaro; Leandro S Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Ciencias Psicológicas
3
TÃTULO: Propriedades Psicométricas da Escala de Inteligência Emocional de Wong e Law em Professores Portugueses - Validation of Wong and Law's Emotional Intelligence Scale in Portuguese Teachers - Propriedades psicométricas da escala de inteligência emocional de Wong e Law em professores Portugueses Full Text
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Ana Cristóvão; Hugo Rebelo; Pedro Amaro; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento, VOLUME: 17, NÚMERO: 1
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Ana Cristóvão; Hugo Rebelo; Pedro Amaro; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento, VOLUME: 17, NÚMERO: 1
4
TÃTULO: Strategies That Transform: Self-Regulation and Volitional Control as Keys to Academic Achievement
AUTORES: Lourenco, Abilio; Paiva, Maria Olimpia; Valente, S. ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SOCIAL SCIENCES-BASEL, VOLUME: 14, NÚMERO: 5
AUTORES: Lourenco, Abilio; Paiva, Maria Olimpia; Valente, S. ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SOCIAL SCIENCES-BASEL, VOLUME: 14, NÚMERO: 5
5
TÃTULO: Technological Innovation in Engineering Education: A Psychopedagogical Approach for Sustainable Development Full Text
AUTORES: Abílio Lourenço; Jhonatan S Navarro-Loli; Sergio Domínguez-Lara;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Sustainability, VOLUME: 17, NÚMERO: 14
AUTORES: Abílio Lourenço; Jhonatan S Navarro-Loli; Sergio Domínguez-Lara;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Sustainability, VOLUME: 17, NÚMERO: 14
6
TÃTULO: Psychometric properties of the Behavioral Emotion Regulation Questionnaire (BERQ) in adolescents from Metropolitan Lima. Psychometric properties of the BERQ Full Text
AUTORES: Jhonatan S Navarro-Loli; Sergio Dominguez-Lara; Abílio Alfonso Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: International Journal of Psychological Research, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Jhonatan S Navarro-Loli; Sergio Dominguez-Lara; Abílio Alfonso Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: International Journal of Psychological Research, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
7
TÃTULO: Globalization of higher education: The internationalization from a multifactorial perspective
AUTORES: Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Building Resiliency in Higher Education: Globalization, Digital Skills, and Student Wellness
AUTORES: Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Building Resiliency in Higher Education: Globalization, Digital Skills, and Student Wellness
INDEXADO EM:
Scopus

8
TÃTULO: Apoyo social percibido y rendimiento académico en estudiantes de secundaria peruanos: influencia del engagement académico y de la autoeficacia académica.
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Valente, S. ; Abílio A. Lourenço; Benigno Peceros Pinto; Maite Diaz Peñaloza; Segundo R. León;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Fuentes, VOLUME: 2, NÚMERO: 26
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Valente, S. ; Abílio A. Lourenço; Benigno Peceros Pinto; Maite Diaz Peñaloza; Segundo R. León;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Fuentes, VOLUME: 2, NÚMERO: 26
9
TÃTULO: Psychometric analysis of two versions of the Big Five Inventory-15 in Chilean college students: internal structure, measurement invariance and association with subjective well-being; [Análise psicométrica de duas versões do Big Five Inventory -15 em estudantes universitários chilenos: estrutura interna, invariância de medição e associação com bem-estar subjetivo]; [Análisis psicométrico de dos versiones del Big Five Inventory-15 en estudiantes universitarios chilenos: estructura interna, invarianza de medición y asociación con bienestar subjetivo]
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Marcos Carmona Halty; Marion Schulmeyer; Valente, S. ; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Ciencias Psicologicas, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Sergio Dominguez Lara; Marcos Carmona Halty; Marion Schulmeyer; Valente, S. ; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Ciencias Psicologicas, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
10
TÃTULO: Plan Time Management in School Activities and Relation to Procrastination: A Study for Educational Sustainability
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024
AUTORES: Valente, S. ; Sergio Dominguez-Lara; Abílio Lourenço;
PUBLICAÇÃO: 2024