Luis Alexandre da Fonseca Tinoca
AuthID: R-000-9B0
1
TITLE: Teacher Professional Development in Learning Communities: Pathways to Inclusive Education; Développement professionnel des enseignants dans des communautés d’apprentissage: Voies vers une éducation inclusive; Desenvolvimento profissional docente em comunidades de aprendizagem: caminhos para uma educação inclusiva; Desarrollo profesional docente en comunidades de aprendizaje: Caminos hacia una educación inclusiva
AUTHORS: Luís Alexandre Tinoca; Sofia Santos; João Manuel Nunes Piedade;
PUBLISHED: 2025, SOURCE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 66, ISSUE: 66
AUTHORS: Luís Alexandre Tinoca; Sofia Santos; João Manuel Nunes Piedade;
PUBLISHED: 2025, SOURCE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 66, ISSUE: 66
INDEXED IN:
Scopus

2
TITLE: Introductory Note to the Dossier Inclusive Education: policies, strategies and practices in the face of diversity challenges; Nota Introdutória ao Dossier Educação Inclusiva: políticas, estratégias e práticas perante os desafios da diversidade
AUTHORS: Maria João Mogarro; Luís Alexandre Tinoca; Ana Paula Caetano; João Manuel Nunes Piedade;
PUBLISHED: 2025, SOURCE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 66, ISSUE: 66
AUTHORS: Maria João Mogarro; Luís Alexandre Tinoca; Ana Paula Caetano; João Manuel Nunes Piedade;
PUBLISHED: 2025, SOURCE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 66, ISSUE: 66
INDEXED IN:
Scopus

3
TITLE: A produção do significado matemático da parábola por meio da experimentação geométrica em contexto de formação de professores: um enfoque semiótico multimodal Full Text
AUTHORS: Ezequias Adolfo Domingas Cassela; Geciara da Silva Carvalho; Aristides Jaime Yandelela Cambuta;
PUBLISHED: 2025, SOURCE: PARADIGMA
AUTHORS: Ezequias Adolfo Domingas Cassela; Geciara da Silva Carvalho; Aristides Jaime Yandelela Cambuta;
PUBLISHED: 2025, SOURCE: PARADIGMA
4
TITLE: VALIDATION OF A QUESTIONNAIRE ON INCLUSIVE EDUCATION: TEACHER AND STUDENT VERSION; [VALIDAÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO SOBRE EDUCAÇÃO INCLUSIVA: VERSÃO PARA PROFESSORES E ALUNOS]
AUTHORS: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
AUTHORS: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
INDEXED IN:
Scopus

5
TITLE: O PROJETO “HANDS-ON REMOTE”1 – ATIVIDADES EXPERIMENTAIS A DISTÂNCIA
AUTHORS: Pedro Reis; Mónica Baptista; Luís Tinoca; Lorenz Kampschulte; Wojciech Karcz; Marion Pellowski; Miriam Voss; Adam Zahler;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Boletim da AIA-CTS, ISSUE: 19
AUTHORS: Pedro Reis; Mónica Baptista; Luís Tinoca; Lorenz Kampschulte; Wojciech Karcz; Marion Pellowski; Miriam Voss; Adam Zahler;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Boletim da AIA-CTS, ISSUE: 19
INDEXED IN:
Handle

6
TITLE: PROJECT-BASED LEARNING IN THE PRACTICUM OF FUTURE BASIC EDUCATION TEACHERS IN PORTUGAL
AUTHORS: Correia Tempera, Tiago Bruno; da Fonseca Tinoca, Luis Alexandre;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 18, ISSUE: 49
AUTHORS: Correia Tempera, Tiago Bruno; da Fonseca Tinoca, Luis Alexandre;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 18, ISSUE: 49
INDEXED IN:
WOS

7
TITLE: Relations between public education policies and Portugal's performance on PISA
AUTHORS: Fernandes, Domingos; Neves, Claudia; Tinoca, Luis; Viseu, Sofia; Henriques, Susana;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES, VOLUME: 30
AUTHORS: Fernandes, Domingos; Neves, Claudia; Tinoca, Luis; Viseu, Sofia; Henriques, Susana;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES, VOLUME: 30
INDEXED IN:
WOS

8
TITLE: O trabalho de projeto nas práticas educativas de professores em início de carreira
AUTHORS: Tiago Tempera; Luís Tinoca;
PUBLISHED: 2022
AUTHORS: Tiago Tempera; Luís Tinoca;
PUBLISHED: 2022
9
TITLE: A construção de exposições sobre controvérsias sociocientíficas: potencialidades educativas identificadas por alunos. The curation of exhibitions on socioscientific issues: educational potentialities identified by students
AUTHORS: Pedro Reis; Luís Tinoca; Mónica Baptista; Elisabete Linhares;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: Impacto: revista de pesquisa de ensino das ciências, VOLUME: e63823, ISSUE: 1
AUTHORS: Pedro Reis; Luís Tinoca; Mónica Baptista; Elisabete Linhares;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: Impacto: revista de pesquisa de ensino das ciências, VOLUME: e63823, ISSUE: 1
INDEXED IN:
Handle

10
TITLE: Potencialidades educativas do desenvolvimento pelos alunos de exposições interativas sobre controvérsias sociocientíficas
AUTHORS: Pedro Reis; Mónica Baptista; Luís Tinoca; Elisabete Linhares;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Debates em Educação, VOLUME: 13, ISSUE: 2
AUTHORS: Pedro Reis; Mónica Baptista; Luís Tinoca; Elisabete Linhares;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Debates em Educação, VOLUME: 13, ISSUE: 2
INDEXED IN:
Handle
