1
TÍTULO: Exploring arduino programming in non-formal education context: enhancing middle school students' interest and motivation  Full Text
AUTORES: Araújo, J. L. ; Saude, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Portuguese Teachers' Perceptions of Girl-Friendly Strategies in Physics Education: What Are the Challenges?
AUTORES: Fernandes, Ana Maia; Araújo, J. L. ; Simoes, Fatima; Guimaraes, Sandra;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: SOCIAL SCIENCES-BASEL, VOLUME: 14, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: STEM Education in Chemistry: A Collaborative Approach for Conducting Remote Laboratory Activities  Full Text
AUTORES: Araújo, J. L. ; Morais, Carla ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: REVISTA EUREKA SOBRE ENSENANZA Y DIVULGACION DE LAS CIENCIAS, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef Unpaywall
6
TÍTULO: WHAT DO PHYSICS TEACHERS THINK ABOUT CHATGPT? AN EXPLORATORY ESSAY
AUTORES: Araújo, J. L. ; Isabel Saúde;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
8
TÍTULO: Can ChatGPT Enhance Chemistry Laboratory Teaching? Using Prompt Engineering to Enable AI in Generating Laboratory Activities  Full Text
AUTORES: Araújo, J. L. ; Isabel Saúde;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Chemical Education, VOLUME: 101, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 2
9
TÍTULO: Citizen Science in Promoting Chemical-Environmental Awareness of Students in the Context of Marine Pollution by (Micro)Plastics  Full Text
AUTORES: Araújo, J. L. ; Carla Morais ; João Carlos Paiva ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA ELECTRONICA EDUCARE, VOLUME: 27, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2 Unpaywall
10
TÍTULO: Democracy in school: Democracy in the eyes of the little ones!
AUTORES: Rita Santos; Maria Hranchak; Afonso Costa; Araújo, J. L. ; Ana Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: American Journal of Educational Research, VOLUME: 11, NÚMERO: 8
INDEXADO EM: CrossRef
Página 1 de 3. Total de resultados: 21.